contact
contact
alle opleidingen

Gamification

In deze opleiding leer je de basisbeginselen van gamification. Deze marketingtechniek is erop gericht om de succesvolle mechanieken die in de game industrie worden gebruikt om ons te prikkelen in te zetten binnen een niet-gameomgeving, zoals in marketingcampagnes en communicatie.

Gamification
Communicatie
Marketing
gamification-for-companies-training-altis

In deze opleiding leer je de basisbeginselen van gamification. Deze marketingtechniek is erop gericht om de succesvolle mechanieken die in de game industrie worden gebruikt om ons te prikkelen in te zetten binnen een niet-gameomgeving, zoals in marketingcampagnes en communicatie.

Voor wie? Samenvatting
startdata
07
mei
2020
1 dag Mechelen
Registreren Aantal plaatsen beperkt
08
december
2020
1 dag Gent
Registreren Aantal plaatsen beperkt
prijs
595 EUR ex. btw

*KO: 417 EUR ex. btw
*MO: 476 EUR ex. btw

Voor deze opleiding kan u gebruik maken van de KMO-portefeuille. Meer informatie over de KMO-portefeuille vindt u door op de knop hieronder te klikken.

Registratienummer DV.0235437

logo-kmo
contacteer ons

registreer uw plek

Vul het formulier in om u in te schrijven voor de opleiding. Opleidingen kunnen tot twee weken voor de opleidingsdag kosteloos worden geannuleerd. Meer info vindt u in onze algemene voorwaarden.

overlay

Gamification

prijs
595 EUR ex. btw
Kies opleidingsdag
07
mei
2020
08
december
2020

Het programma

why-participate

Waarom je moet deelnemen

“De opleiding gamification heeft als doel om jou inzicht te geven in wat gamification is, welke mechanieken er zijn en hoe je hier zelf mee aan de slag kunt. Kortom: je leert om marketingvraagstukken te benaderen als een gamedesigner. Dat betekent dat je eerst op zoek gaat naar de oerdrijfveren van je doelgroep. Wat motiveert jouw doelgroep om iets wel, of juist niet te doen? En welke gamemechanieken kun je vervolgens inzetten om deze drijfveren te prikkelen? Ook leer je om een canvas te maken waarin je die gamemechanieken verdeelt over de verschillende (marketing)middelen die je hebt, zoals online, social, (D)OOH, radio en tv. Of binnen een loyalty programma of interne communicatie.

1

Ontdek de psychologie van het beïnvloeden

De menselijke drijfveren worden voor een groot stuk bepaald door de biologische werking van ons zenuwstelsel. Wie dit de juiste prikkels weet te geven, kan consumenten langer aan zich binden. Gamedesigners zijn hier meester in. We leren je hoe je hun technieken kunt gebruiken voor jouw doelgroep.
2

Activeer en motiveer je klanten

Gamification is een marketingtechniek die er bij uitstek op gericht is om klanten te binden. Door de juiste drijfveren te activeren zorg je ervoor dat klanten een reden hebben om je product te gebruiken en te blijven gebruiken. In deze opleiding zie je hoe je jouw product net zo verslavend kunt maken als de populairste videogames.
3

Leer strategisch communiceren

Met de technieken die je in deze gamification opleiding worden aangeleerd, kan je een strategisch plan opmaken waarbij gamification wordt ingezet in al je communicatiecampagnes zodat je het volledige potentieel van je doelgroep benut.

Vraag & Antwoord

faq

Waar gaat de opleiding door?

De opleidingsdagen worden telkens georganiseerd in het Novotel. U vindt het adres hieronder:

– Gent: Hoogpoort 52, 9000 Gent
– Mechelen: Van Beethovenstraat 1, 2800 Mechelen

Beide locaties zijn uitstekend te bereiken zowel met de auto als met het openbaar vervoer.

Kan ik de opleiding met de auto bereiken? En met het openbaar vervoer?

Absoluut!

Beide locaties zowel in Gent als in Mechelen zijn uitstekend te bereiken met zowel de auto als het openbaar vervoer. Er is telkens voldoende parkeergelegenheid.

Van hoe laat tot hoe laat gaat de opleiding door?

De opleiding begint om 9u30 en eindigt om 17u30. Een lichte lunch tijdens de middagpauze is voorzien.

Hoe betaal ik met de KMO-portefeuille?

Met de KMO-portefeuille kan u tot 30% korting krijgen op de inschrijvingsprijs. Dit percentage geldt voor kleine ondernemingen. Middelgrote ondernemingen krijgen 20% steun. Om van de subsidie gebruik te maken, logt u in op de website van de Vlaamse Overheid en volgt u de stappen zoals daar aangegeven.

Meer informatie vindt u hier.

Gamification consultant Manon Beurskens
Manon Beurskens

Docent

Strategisch en creatief denker Manon Beurskens geniet een stevige reputatie als expert in gamification, de toepassing van spelprincipes in een niet-spelgebonden context. Manon publiceert op het online marketingplatform frankwatching.com en is medeoprichter van Monty, the gamification company. Samen met haar collega’s ontwikkelde Manon gegamificeerde campagnes voor onder andere Philips, Plan Nederland, Samsung, Zorgverzekeraar VGZ, Stichting Kinderpostzegels en Eneco.

Vragen?

Heeft u een vraag over deze opleiding of wenst u bijkomende informatie?